Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Sultan Muhammad Al-Fateh
Wednesday, January 25, 2012 • Wednesday, January 25, 2012 • 0 comments

ana buat entry nie tepat tepat lepas habis baca buku Sultan Muhammad Al-Fateh.. Rasulullah SAW bersabda : kota Konstantinopel hanya akan jatuh pada pemimpin yang baik, tentera yang baik dan rakyat yang baik.. terbuktilah Sultan Muhammad Al-Fateh nie pemimpin yang baik sebab beliau berjaya menakluk Kota Konstantinopel.. setiap kali berperang je kan, beliau sentiasa ikut cara Rasulullah SAW and paling ana kagum, apa pun yang beliau buat semuanyaa kerana Allah SWT.

masyaAllah, ana jatuh hati dengan akhlak beliau.. dia nie sultan yang tak suka di puji sebab beliau taknak jadi hamba Allah yang riak.. attitude Sultan Muhammad Al-Fateh nie muliaaaa sangat.. ana yakin beliau nie mesti hensem sangat sebab orang yang beriman nie insyaAllah hensem punya..plus, orang yang beriman nie kan, muka diaa sejuuuuk dan tenang je.. dan beliau berjaya 
menukar darat menjadi lautan, melayarkan kapalnya dipuncak gunung bukannya di ombak lautan.. for sure Sultan Muhammad Al-Fateh lagi hebat daripada Alexander The Great ! :D

paling ana kagum kan bila Sultan Muhammad Al-Fateh kata :
"Saya tidak tertarik dengan hiburan yang melalaikan . Kenikmatan bagi saya adalah apabila beramal ibadat, bukan melakukan maksiat"
kata kata nie beliau ucap masa umurnya baru 16 tahun.. semoga umat islam xpecially anak muda akan mencontohi Sultan Muhammad Al-Fateh.. insyaAllah :)


Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google