Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Redha Perlu di Cari Bukan di Nanti.
Friday, December 16, 2011 • Friday, December 16, 2011 • 0 comments



Sesungguhnya tiada manusia yang sempurna di bumi,
Kesilapan pasti pernah menghambat diri,
Malah aku juga pernah terlibat sekali,
Cinta remaja ? apa yang boleh cinta beri ?
Bahagia ? memang ! tapi bahagia yang tak abadi..
Yang lebih cuma sengsara dan sakit hati
Terasa sangat yang amat bodoh diri ini,
kerana aku pernah mengundang murka Illahi..

setelah kisah kita berlalu pergi,
sungguh aku tak mengharap kau kembali,
sudah terlalu lama kita menyepi,
seolah olah saling tak pernah mengenali,
namun pada hening malam 15/12/2011, 
‘assalamualaikum’ darimu menghiasi chatFBku di malam hari,
ada 1 unread mesej lah sebab phoneku berbunyi,
Owh pengirimnya sama dengan tuan yang chat tadi
Text yang tertera ku baca dan cuba aku fahami
Hmm Cuma mampu tersenyum bibir ini,

Apa pun cukuplah kisah kita terjadi sekali,
insyaAllah takkan terulang sekali lagi,
jangan bazirkan kasih untuk dia yang bukan suami,
cukuplah dulu kisah bodoh itu terjadi,
tak nak kebodohan terserlah lagi,
tak terluah betapa sungguh aku rugi,
kini ku sedar siapa sebenarnya pemilik hati
sesungguhnya Allah dan Dia tiada pengganti

kawan kawan, jomm kita cari redha Illahi
sudah sudahlah membodohkan diri sendiri
couple !! couple !! couple !! couple tak henti henti
mungkin hari nie kita hidup lagi
tapi macam mana kalau esok kita mati ??

so, stop maksiat, jomm taubat, takut tak sempat ~~

bicara hati Ulfa Juliah




Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google