Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Berubahlah sebab Allah
Friday, December 23, 2011 • Friday, December 23, 2011 • 0 comments


percaya tak kadang kadang kita nak berubah sebab seseorang, maybe sebab kita sayangkan dia and kita nak nampak perfect kat mata dia.. betul tak ?? jangan wahai hamba Allah ! JANGAN !! Tapi berubahlah kerana Allah dan Rasul!

Semua orang yang ada niat nak berubah, mesti terdetik perasaan tuh sebab sesuatu yang berlaku dalam hidupnya. Perubahan kerana sesuatu yang berbeza-beza bagi setiap orang dan at the last hasil perubahan tuh pun berbeza jugak

Berubah bila Allah duga dengan kesakitan or mungkin meragut nyawa seseorang, berubah kerana melihat sahabat yang kini sudah jauh berjaya,berubah sebab yang tersayang kata dia tidak suka itu dan ini, berubah kerana macam-macam lagi.

Yup, bila kita lihat sekali lalu, perubahan-perubahan itu lebih bersifat dunia. Kerana perkara-perkara yang berlaku dalam kehidupan, kita perlu berubah. Tapi atas dasar apakah kita berubah di dunia?

Kata Ustaz Pahrol Juoi, kejarlah dunia untuk akhirat! Ya, tidak salah kalau dalam proses perubahan, kita sibuk mencari keduniaan, tetapi letaklah matlamat akhir perubahan kita itu di akhirat. Bukan cukup setakat kejayaan di dunia, tetapi juga kejayaan di akhirat kelak, itu yang paling utama.

nak tengok tahap iman kita ? nak tengok siapa diri kita ? nak tengok perubahan kita ke arah mana, sama ada kebaikan atau keburukan ? senang je, tengok dengan siapa kita berkawan :)



Jangan berubah kerana manusia, sebab manusia nie milik Allah, manusia akan mati... tapi berubahlah kerana Tuhan manusia that is Allah SWT, percayalah kita takkan pernah kecewa dengan cintaNya. Insya'Allah...


sayangkan bunga.. akan layuu..
sayangkan manusia.. akan mati..
sayangkan Allah.. itulah cinta abadi yang sejati <3 :)

Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google