Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Kenapa ALLAH Uji Aku ??
Monday, November 21, 2011 • Monday, November 21, 2011 • 4 comments


terkadang terbuai di minda kita, 
kenapa Allah uji aku ? kenapa mesti aku Ya Allah ??
terkadang ujian itu terasa begitu berat sehinggakan aku rasa lemah dan 
tak kuat utk bangkit menghadapinya..ya Allah !! kenapa aku yg Kau pilih ?



KENAPA AKU DIUJI ?
Surah Al-Ankabut ayat 2-3
Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman",
sedang mereka tidak diuji lagi?
Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka,
 maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar 
dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.



TAPI KENAPA UJIANNYA BERAT MACAM NIE ?
Surah Al-Baqarah ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.


PLEASELAH AKU TAK KUAT !
Surah Al-Imran ayat 139
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, 
padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), 
jika kamu orang-orang yang beriman.


AKU TAK MAMPU NAK HADAPI SEMUA NIE !!!!!!!!
Surah Al-Imran ayat 200
Hai orang-orang yang beriman, 
bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu 
dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah
supaya kamu beruntung.


AKU NAK BERHARAP KAT SAPE ?
Surah At-Taubah ayat 129
Cukuplah Allah bagiku; tidak adalah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal.


  • Allah uji kita Allah nak ajar kita supaya tingkatkan kesabaran. 
  • Allah nak tinggikan darjat kita.. 
  • Allah nak mudahkan kita kat akhirat nanti.. 
  • Allah nak kita dekatkan diri padaNya.. 


jadi jangan merintih bila ditimpa musibah, 
sebaliknya mengadulah pada Allah sebab Dia sentiasa ada untuk kita :)

Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google