Dashboard | +Follow
Like A Paradise
BICARA HATI Ulfa Juliah
Sunday, October 9, 2011 • Sunday, October 09, 2011 • 0 comments




jam tepat menunjukkan pukul 3.58 minit pagi.. telekung putih masih menutupi diri ini.. bagaimana bisa ku luahkan perasaan ini.. INDAH ! MasyaALLAH,indahnya tidak terluah dek kata kata..saat ini juga mata mulai berkaca.. hati sayu dengan tiba tibanya.. mulalah ingin berguguran airmata.. tidak terniat di hati untuk riak dengan nikmat Illahi,tapi ingin aku kongsikan disini pengalaman yang aku lalui sendiri.. masyaAllah bagaimana mampu aku luahkan perasaanku saat ini ?? hati ini terasa sayu yang teramat sangat sangat !! dalam kesayuan ku temui ketenangan.. hanya airmata yang gugur saat ini mampu meluahkan ketenangan yang aku alami.. terima kasih ya Allah,Kau pilih aku untuk rasa perasaan ni.. airmataku gugur lagi.. airmata menitis dan menitis dan terus menitis.. menitis bukan kerana aku disakiti atau mungkin sakit hati.. tapi sebab ketenangann yang amat sangat ! hanya dengan berQiam aku rasa kuat sangat ! tenang sangat ! terasa hidup kian berbunga bahagia,semakin warna warni dan ceria.. sering mengalir airmata,namun bukan kerana aku derita.. malah kekecewaan seolah olah tidak pernah ada.. kerana aku yakin Allah sentiasa ada bersama.. susahnya nak gambarkan keindahan perasaan aku saat nie..masyaAllah !!! hati nie makin yakin bahawa setiap hembusan nafasku,aku ada Allah.. Allah lah tempat aku bergantung harap.. aku milik Allah yang satu.. Allah tempat aku luahkan segala galanya.. dan sekeping hati milik Ulfa Juliah ini,terukir indah nama Allah SWT.. insyaAllah :)

korang tahu tak,ni pengalaman aku sendiri tau.. makin dekat diri nie dgn Allah,makin ramai orang yamg sayang kat aku,kasih sayang dari family dengan kawan kawan tuh sentiasa mencurah curah,tak pernah rasa kurang pun..syukur Alhamdulillah Ya ALLAH ! sejujurnya,aku tak perlukan pakwe untuk hias hidup nie.. serius aku tak rasa rugi bila dengan straightnya aku tolak cinta orang.. bila fikir balik,rasa akulah sebodoh bodoh manusia sebab dulu aku biarkan diri nie bercinta dgn sorang lelaki yang belum tentu jadi suami aku nanti..Alhamdulillah,kisah cinta tuh dah lama hilang,terbang melayang di tiup angin petang..sejujurnya aku mengaku,rasa bersyukur sangat pada Allah sebab dia tinggalkan aku..cuma sayang seribu kali sayang,dia tinggalkan aku sebab perempuan lain.. alangkah indahnya kalau dia tinggalkan diri nie sebab takut Allah murka kat kita orang..kalau lah dia tinggalkan aku sebab Allah.. insyaAllah,akulah antara orang paling bahagia sebab lelaki macam tuh lah lelaki yang boleh pimpin seorang perempuan ke jalan Allah dan lelaki macam tuh pilihan semua ibubapa Islam yang bijak berfikir untuk kebahagiaan anaknya..apa pun hati nie nak berterima kasih sangat kat dia..

special for Tiang Lampu.
"awak,thanks sebab tinggalkan saya sebab bila awak tinggalkan saya baru saya carik Allah.. hmm tuh lah manusia,bila dah susah baru nak carik Allah.. dan kalau awak tak tinggalkan saya,maybe saya still hanyut dalam murka Allah tanpa saya sedar..terima kasih sangat :) "
by Doctor Liya :)

thanks Allah for opened his heart to leave me :)


kepada pembaca semua..ajarlah hati untuk sentiasa ingat kat Allah.. cuba bukak surah Az-Zaariyat ayat 56.. fahamkan ayat nie betul betul,itulah tujuan sebenar kita hidup kat dunia nie.. cubakan korang set alarm banyak banyak around jam 3 atau 4 pagi untuk Qiamulail,ikhlaskan hati sebab Allah.. buatlah solat sunat taubat,hajat,tahajjud dan baca Al-Quran..insyaAllah,korang sendiri akan rasa tenang setenang tenangnyaa.. berdoalah kat Allah semoga Allah bukakan pintu hati kita untuk terima hidayah dari Allah dan kita mintak kat Allah,semoga kita semua nie sentiasa dalam redha Allah..insyaAllah,aminn :)

ISLAM IS THE BEST WAY OF LIFE. CINTA ALLAH,CINTA ABADI :)

Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google