Dashboard | +Follow
Like A Paradise
Hulurkan Tangan, Ringankan Beban.
Wednesday, September 28, 2011 • Wednesday, September 28, 2011 • 0 comments



Segala syukur dan puji-pujian kepada Allah Tuhan semesta alam. Tuhan yang berhak disembah, dipuji dan dicintai. Kami berlindung kepada Allah dari segala macam kejahatan dan tipu daya syaitan, dari segala dosa dan noda yang telah kami lakukan.

Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah semata-mata dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhamad adalah pesuruh Allah. Selawat dan salam ke atas baginda S.A.W. Sesungguhnya barang siapa yang diberikan oleh Allah petunjuk, maka tiada siapa yang dapat menyesatkannya dan barang siapa yang disesatkan oleh Allah, maka tiada siapa yang dapat memberikannya petunjuk.

Sedekah adalah amalan yang dianjurkan oleh Islam kepada sekalian umatnya.

Tidak kiralah siapa pun kita, adalah menjadi tanggungjawab kita untuk menghulurkan sedekah kepada yang memerlukan. Dengan sedekah sekurang-kurangnya akan melatih diri menjadi lebih bersifat memberi dari menerima. Bukankah yang memberi itu lebih baik dari yang menerima?.

Tambahan pula, setidak-tidaknya sedekah kita mampu memberikan kegembiraan serta meringankan beban si penerima.


Islam menekankan betapa pentingnya amalan sedekah menerusi firman Allah S.W.T.:

"Dan infakkanlah sebahagian dari apa yang telah Kami berikan kepadamu sebelum kematian datang kepada salah seorang di antara kamu; lalu dia menyesali, 'Ya Tuhanku, sekiranya Engkau berkenan menunda (kematianku) sedikit waktu lagi, maka aku dapat bersedekah dan aku akan termasuk orang-orang yang soleh'.'' - [Al-Munafiqun: 10]


so,jomm kita bersedekah untuk saham di akhirat kelak.. kerana Amal jariah ini ialah amalan yang tidak akan putus walaupun jasad kita telah terpisah dari nyawa :)

Cinta ALLAH, Cinta Abadi ❤



❀ Tujuan Hidup ❀

ana ❤ Allah & Rasulullah

❀ Tujuan Hidup ❀

Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepadaKu


Surah Az-Zaariyat : ayat 56


❀ Kotak Jerit ❀





❀ Like ! Like ! Like ! ❀




❀ Back to past ❀



❀ Credits ❀


Template : Aulia Septiya
Edited : Ulfa Juliah
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google